måndag 20 april 2009

Gamla stan

Idag var jag och Luiza i gamla stan för att köpa lite saker till er därhemma. Jag har fortfarande tid och plats i min resväska, så vill ni ha något brasilianskt får ni höra av er. Jag åker på torsdag natt (natten till fredag) så jag har inte oändligt med tid, men ändå. Köpte en brasiliansk fotbollströja, Kaká blev det på ryggen, hittade ingen Robinho (bara en i storlek 10-åring, kändes lite väl tight).

De senaste dagarna har vi mest bara varit, det lär ju ta ett tag innan vi träffas igen, blir inte förrän till vintern (svensk vinter, december) i så fall, så det känns rätt att bara njuta av detta och ta det som det kommer. Igår var vi på stranden i några timmar, känns skönt att inte komma hem lika vit som när jag åkte. Blir det bra väder imorgon igen (som vi tror) blir det nog ett besök till, vi får se ifall solen är på vår sida...

Jag kommer med största sannolikhet inte till Göteborg på lördagen (landar som sagt kl 23.30 på fredagen), jag tänkte spendera lite tid i den kungliga hufvudstaden med min morbror Torbjörn, som för övrigt hämtar mig på centralen och öppnar gästrummet för mig, och min faster Nina som jag inte träffat på allt för lång tid. Alla med deras familjer också får jag hoppas. Så, ni som ska till Gamla Ullevi och titta på invigningsmatchen mellan Sverige och Brasilien (damfotboll) samma dag, lördagen, får klara er utan mig, hade varit en kul grej att gå på, men det får bli en annan gång...

Inga kommentarer: