måndag 6 april 2009

Biljettletande

Ja, då har en vecka gått sedan jag flyttade tillbaka till Luiza och det känns väldigt skönt. Skönt att ha mina saker där jag spenderar den mesta av min tid, skönt att inte behöva ta bussen klockan 22 för att komma hem, skönt att vara här helt enkelt. Den senaste veckan har jag ägnat åt portugisiska, det blir ju svårare och svårare ju längre tiden går, men det gör det bara roligare, mer utmaning... Jag har även börjat leta biljett för att komma till Sverige. Jag har en biljett till London på lördag, men problemet är att det kostar skjortan att åka från London till Göteborg (till Stockholm eller Köpenhamn och sen tåg), så jag försöker flytta så gott det går, skriver mer när jag vet...

Nu ska jag ringa min portugisiskalärare, han har fått lite ändringar i schemat så vi får se när min lektion blir av...

Ha det bra!

Inga kommentarer: