tisdag 31 mars 2009

Tillbaka hos Luiza

Igår lämnade jag Piratas de Ipanema för gott, efter att ha packat mina saker och legat i hängmattan en liten stund hörde jag en bil tuta utanför och visste att det var Luiza. Jag sa hejdå till de jag lärt känna under min månad på vandrarhemmet och gick ut för att se Luizas nya bil. Jag tror inte att jag berättat att de köpt en bil åt Luiza och Nanda, en Fiat Palio, två dörrar och kolsvart. Inte den starkaste motorn jag varit med om, men det är en bra första bil tror jag. Efter att vi kört en sväng med bilen kom vi hem hit till Luiza och vi åt middag. Jag packade upp mina saker och hängde upp min (Luizas som jag lånat) ryggsäck på hennes nya klädhängare, något hon letat efter länge.
Innan min lektion idag städade jag rummet och tömde min resväska helt, packade inte upp allt igår. Trots att mina lektioner är korta är de väldigt lärorika, jag känner att jag lär mig mycket och jag kan hålla en, ganska grundläggande, konveration, vilket är ett bra betyg enligt mig.
Luiza och jag lämnade av Bia hos doktorn för en rutinkoll och sedan tog vi ett varv runt lagunen för att hon ska komma in i körningen, jag är väldigt stolt över henne då hon utvecklats mycket som förare.
Imorn ska jag med Luiza till UFRJ, hon börjar vid 10.30 och slutar vid 12, inte världens längsta dag precis och det kan kännas bra att ha någon med sig första gången man kör på motorväg och lite sånt...

Jaja, nu ska jag försöka ladda ner (lagligt, då det idag är lättare att "sätta dit" fildelare, I Sverige i alla fall (IPRED)) dagens debatt om "fattigbloggen", har dock inte hittat någon podd-version av debatt sen december förra året, någon som vet varför?

Inga kommentarer: