fredag 20 mars 2009

Födelsedag på riktigt!

Så, nu var jag 20, ingen stor skillnad för er som trodde det, men det är ändå något över det. Nu kan man inte skylla dumheter på ungdomlig okunskap (eller så känns det i alla fall) eller något liknande. Tänkte skriva lite om gårdagen...
Efter att vi hade rullat Brigadeiros (godsaker gjorda av kondenserad mjölk och smak, som cacaco eller jordgubbe) så kom tårtan. Stor blåvit tårta var det, väldigt stor. Vi var 8 personer som åt igår och vi åt väl 1/10 av allt... Väldigt mättande och god, men mer om det senare...
Innan Luizas kompisar kom hade jag paketöppning, alltid lika roligt! Jag fick en dubbelnyckelring av Nanda (två ringar som kan separeras) en Havaianashandduk från Cassiano och Bia (Havaianas är märket som de har på flip-flopsen här nere, det största i alla fall) och en foto ram och en gosedjurspingvin från Luiza. Pingvinen var ett internskämt, men det var en gullig pingvin... (bild 1 är presenterna).
Sen kom Danny, Bernardo (hennes pojkvän), Bia och Elsa. Vi pratade en stund innan de tände ljusen och sjöng för mig. Vi väntade på att Nanda skulle göra sig i ordning, hon skulle gå ut med sina kompisar senare. Som ni ser på bild 2 står det två röda ljus bakom "20"- ljusen, det är för att numren 20 är av plast och inte stearin, men det visste vi inte, så vi klippte av den 10 cm långa veken till 4 cm, vilket såklart gjorde att ljusen brann i 5 sekunder... Så vi improviserade och satte vanliga dekorationsljus bakom som jag fick blåsa ut istället... Jaja, jag fick blåsa i alla fall, det är det viktigaste.
Jag kan inte låta bli, sista bilden är på en brigadeiro, då har ni kanske lite mer koll på vad det är....

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkar som det blev lyckat!
Kan du inte lägga ut receptet på not av det goda ni bakade?