söndag 8 mars 2009

CISV igen

Idag har jag ätit min dyraste frukost i Rio, 8 Real kostade den (=ca 35 SEK). Det kostade 2.50 per 100 gram, och 2 smörgåsar senare var den dyra frukosten ett faktum. Jag kommer aldrig äta på Zona sul igen... Jag köpte med mig vatten, Guaraná (speciell läsk från Brasilien ) och lite kex hem och efter det gick jag till stranden. Det var sådär löjligt varmt idag igen, så jag stannade bara 45 minuter, men min solbränna märks av nu, vilket gör mig ganska glad.
Efter det spelade jag lite kort, åt kex och drack Guaraná innan jag åkte till Luiza för ett CISV-möte, typ sommareko för er som vet vad det betyder. Deltagarna från olika program pratade om vad de har gjort i sommar och visade lite bilder på det hela, något som CISV Mölndal för övrigt bör ta efter... Sedan satte vi oss ner i grupper och pratade om CISV och vad de kan göra för att öka intresset och engagemanget inom föreningen. Jag tror och hoppas att jag kunde bidra med en ny frist fläkt då CISV Mölndal haft ett antal aktiviteter genom åren.
Sen åkte vi hem hit och såg till vår glädje att Tatiana, Cassianos syster, hade kommit. Hon har åkt hit från Vitória för att vara med Bia under operationen och de följande dagarna.

Luiza pluggar inför ett prov på tisdag och vi andra gör lite olika saker, men förmodligen ska vi äta något snart, Tatiana är en underbar kock och har med sig en massa godsaker...

Inga kommentarer: