onsdag 11 mars 2009

Portugisiskakurs

Ja, då har jag börjat plugga portugisiska på riktigt. Jag fick ett nummer från en CISVare här i Rio och vi satte en tid för idag. Han hade sina lektioner i Centro (gamla stan) så jag tog mig dit...
Vi pratade lite på portugisiska för att han skulle se vart jag var någonstans och sedan började han skriva på tavlan. Det var bara jag där vilket gjorde det hela mycket bättre och allt kretsade kring den boken jag köpte för nästan tre månader sen. Allt han sa var på portugisiska förutom då jag inte visste vad ett ord betydde, då översatte han till engelska. Väldigt bra lärare och jag ska träffa honom tre gånger i veckan á en timme. Efter idag känns det som om det kan bli fler då jag var väldigt peppad på att lära mig och han gjorde inte det hela sämre.
Nu är jag hemma hos Luiza och tar det lugnt, imorgon är det dags för favelatur, tror jag, det ändras hela tiden vilket gör det ganska mycket svårare att bestämma något. Oavsett vad ska jag i alla fall gå på caipirinhakurs ikväll, 8 Real kostar det och visserligen tror jag inte att det är så svårt, men jag utgår ifrån att vi får dricka upp våra försök, och så länge det blir mer än 2 så är det billigare än att gå ut :P

Inga kommentarer: