lördag 7 mars 2009

Hugos födelsedag och liknande

De senaste dagarna har använts till runtströvande i Ipanema och nudelätande. Jag har fått ett antal kakpaket från Luiza som de inte skulle äta upp ändå, så de har jag knaprat på lite då och då. Kakorna, inte paketen... I torsdags var det min lillebror Hugos födelsedag, jag kom hit till Luiza vid 14-tiden för att kolla lite mail och sedan för att prata med födelsedagsbarnet. Det hela började med att jag pratade med pappa lite, sedan kom piraten in och det var härligt att se hans energi! Han frågade efter Luiza, men tyvärr var hon i skolan, så det får bli nästa gång. Det var väldigt härligt att höra deras röster och det ska bli roligt att träffa dem (er) när jag kommer hem snart.
Jag har inte gjort så mycket på mina dagar, men jag har börjat njuta mer av att komma till Luizas efter att jag börjat spendera mina nätter i en svettig och luktande lokal som jag delar med 23 andra människor.
Igår var vi på Dannys 20-års fest, det var en trevlig lokal som ligger på väg mot botaniska. Efter att ha köat en stund till själva lokalen så kom vi in till en lounge. Allt verkade bra, tills DJn började spela. Tänk er "absolute turist 1990", något sånt var det han spelade. Dans/barnmusik och det var inte precis vad någon av oss hade i tankarna. Men allt var trevligt då vi hade trevligt sällskap och fick en god tårta. Vi kom till Luiza vid 3-tiden så jag sov här, kände inte precis för att åka hem till vandrarhemmet...
Har ätit Cassianos kända risotto idag, väldigt god! Sitter och tittar på "Wimbeldon" nu innan vi ska "hem" till mig, Luiza har inte varit där sen jag checkade in, så det blir trevligt.

Jag har en fråga till er som läser, vad vill ni läsa om i min nästa upplaga av "guideboken"?

Nu ska jag sätta igång fläkten, ganska varmt här inne...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Kul att du har det bra även om du inte är hos Luiza hela tiden. Det finns museér och andra utflyktsmål som du inte skrivit om tidigare. Det kan du få göra. Skall du passa på att besöka några ställlen nu när du är själv? Nationalmuséet och Indiomuséet var väldigt fina. Villa-Lobos muséet ligger ju granne med Indio. Vi har pratat om att du skall ta dig dit. Om du gör det kan du gärna skriva lite om det och lägga ut några bilder därifrån.
Kram mamma