torsdag 19 mars 2009

Födelsedag, men inte riktigt än...

Ja, idag är det min födelsedag, men jag tänkte inte skriva om den, än. Det kommer mer när dagens händelser är klara, så ni får hålla er till mods en dag till...






En bild kan jag la bjuda på idag iallafall...


De senaste dagarna har jag mest ägnat åt att plugga portugisiska och letat tröja. Jag ska förklara det senare nu. För några dagar sedan var jag, Luiza och Nanda i Rio Sul, medans de letade lite kläder så tog jag en vandring runt våningsplanen. När jag var på mitt sista varv såg jag att en sportbutik hade stor-REA, så jag gick in dit. Där hade de fotbollströjor för ganska billiga pengar (300 SEK) men då jag först inte visste hur mycket pengar jag hade på mitt konto och dels var ryggarna blanka (inga spelarnamn) så kände jag att jag ville vänta. Efter det har jag letat i varje sportbutik efter tröjor med namn, men det finns inga, fick nämligen reda på att de officiella tröjorna är blanka, men att de piratgjorda har namn, så det får la bli en sån istället. Tänkte nämligen att det kunde vara lite kul med "Robinho" på ryggen. (Inte en av de mest kända, men ändå). Hittade ingen än, men jag har inte gett upp.

Igår började (eller slutade dagen innan ?) dagen med en tyst minut för min morfar. Klockan var 01.45 (05.45 Svensk tid) och det var vid den tiden, om jag inte minns fel, min morfar gick bort för tre år sedan. Det var ingen rolig minut, men det kändes ändå skönt att göra det.
Sen kom det lite roligare delar, när jag kom hit till Luiza så bakade vi, eller förberedde för bakandet. Vi ska ha ganska mycket speciellt brasilianska godsaker och de flesta bör förberedas dagen innan, så det gjorde vi, strax ska vi fortsätta med dem så de blir klara till senare.
Det blir ett litet kalas, Luizas familj, inklusive Ita hoppas jag, Bia, Danny med pojkvän, och antagligen (inget svar än) Thaisa och Elsa. Dvs Luizas bästa vänner och även de vänner som jag tycker bäst om här.
Nu är Luiza i skolan och jag ska äta lunch. Men jag skriver mer sen, så ni får ta del av min födelsedag i Brasilien...

Ha det bra!

Just det, ifall ni undrar om vad jag önskar mig är det ett jobb, kan vara bra att veta ;)

Inga kommentarer: