måndag 2 mars 2009

Strax dags för incheckning...

Idag är det dags för mig att lämna Lagoa för att åka till Ipanema, mitt nya hem för de närmsta veckorna. Väskan är packad, kameran tömd och förhoppningarna är höga. Jag har varit inne på deras blogg (www.piratasdeipanema.com) och har planerat att bland annat gå en caipirinhakurs (det kanske är lätt, men det kostar 15 kronor, så...), åka med till Rocinha (en av de största favelorna här) för 150 kr och lära mig portugisiska (de har tydligen gratis utbildning, wohoo!).
Jag kommer såklart göra mer saker, så ni behöver inte oroa er för att jag har det tråkigt eller bara sitter och läser böcker (läser just nu en bok om Brasiliens historia och livet i andra delar av landet). Förhoppningsvis kommer bloggen bli lite mer äventyrsfylld framöver...
Försöker hitta information om vad man ska ha med sig, det enda jag inte är säker på är lakan, men jag lär ta med mig en uppsättning i fall att...

Jag tänkte lämna det mest väredulla här, dvs pass och dator, lämnar även onödigt eller oanvändbart, som finkläder (ska jag gå ut kan jag alltid ta vägen om Luiza) och laddare till mobil, Ipod och kamera (jag kommer komma hit var 3e dag minst så jag kan ladda då) så jag har med mig så lite som möjligt.

När jag kommer dit ska jag ta bilder för att lägga upp på bloggen, jag lovar.

Nu ska jag leta upp ett lås som jag kan sätta för mitt skåp på vandrarhemmet, önska mig lycka till...

Ha det bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till!!!