fredag 27 februari 2009

Pirates of Ipanema

Idag, efter jag skrev det tidigare inlägget, gick jag och Luiza till hennes körkola för att betala en obetald räkning till dem, sen gick vi och bytt ett par tröjor som Bia hade köpt, Luiza bytte till 2 tröjor och ett linne. Sen åkte vi till Ipanema till ett av de möjliga vandrarhemmen för mig den kommande månaden. För er som undrar så finns det flera olika anledningar till att jag ska "flytta" varav den största är att Bia ska opereras och Cassianos syster kommer hit under den tiden, en annan anledning är att jag har något mer precisist att göra under dagarna, att lära känna andra människor, som är lediga till skillnad från de jag redan känner.
Pirates of Ipanema var de absolut billigaste, trots att priset var otydligt. På en hemsida stog det ca 70 SEK, men när vi kom dit stog det på ett kort vi fick 15 Real (=50 SEK), men oavsett är det det absolut billigaste. Vi ska ringa imorgon och försöka fixa allt.
För att beskriva hur det ser ut kan jag först vända mig till CISVare. Tänk er ett stabsrum, lite stökigt, men väldigt personligt och roligt. För er som aldrig varit i ett stabsrum kan jag säga att det var mysigt men lite sunkigt. Mer mysigt. Det var en lång korridor med datorer som besökarna kan använda, korridoren ledde rakt fram till en pool, direkt när man kom in genom dörren fanns det ett "allrum" till höger, där fanns soffa, TV, biljardbord och lite mer. Vi gick upp en våning och gick förbi duschrum och några mindre sovrum och gick in i det största sovrummet. Det var runt 20 sängar (10 våningssängar) där, några skåp för personliga saker och ganska många fönster. Fläkten var i gång på lägsta hastighet. Jag har inga bilder, men jag lovar att lägga upp dem när jag har tagit dem.

Jag har inte bokat något än, men det blir förmodligen från den 1a mars. Vi får se när vi ringer imorgon. Jag kommer kanske inte skriva varje dag från den tiden, men ändå.

Jag kommer heller inte stanna där tills jag åker tillbaka till Sverige, utan i en månad. Så jag kommer bo här hos Luiza i knappa två veckor innan jag åker.

En fortsatt uppmaning till er som vill ha något från Brasilien, skicka ett mail till mig så ska jag se ifall jag kan lösa det. Jag kan inte fixa allt, men allt som inte är vätskor kan ni fråga mig om...

Inga kommentarer: