måndag 9 februari 2009

Grattis Pappa!

Sitter nu i ACn och njuter av kylan. Det har varit en varm dag, men ganska händelsefattig.

Men innan jag fortsätter min resumé av dagen vill jag skicka en hälsning till min nyblivet 42-åriga pappa! Grattis!

Så, nu när det är avklarat kan jag återgå till min dag. Grejen är att det var det största idag. I lördags beställde jag blommor till farsan idag, men pga lite krångligheter på deras hemsida visste jag inte ifall jag hade betalat eller ej. Men i ett mail jag hade fått stod det att jag hade gjort det så jag utgick ifrån det, med en skepsis bah i huvudet. Satt och tittade på leveransstatusen för att se ifall de kom fram eller inte och som tur vad gjorde de det. När jag såg det lämnade jag lägenheten för att ringa till honom. Anledningen till att jag lämnade lägenheten var för att jag har köpt internationella telefonkort så jag kan ringa från telefonkiosker. När jag kom fram tilll kiosk nr 1 var det alldeles för högljutt så jag hörde knappt mina egna tankar. Hittade till slut en tystare kiosk och samtalet sattes igång. Det var skönt att höra hans röst igen, det var 1½ månad sen sist och ändå kändes det som igår.
Efter det hände inte så mycket, jag funderade på att gå till stranden med Nanda, men när hon gick skulle jag käka lunch och sen var jag för trött för att byta om och gå. Det kändes heller inte värt det då det var ganska mulet...

Nu har jag läst 5 kapitel ur den 6e boken om herr Potter, nej jag har inte läst ut serien och jag kände att när luiza ändå pluggar kan jag läsa hennes engelska variant.

Blir nog middag snart, börjar bli lite hungrig...

Inga kommentarer: