onsdag 11 februari 2009

Rio Sul, igen

Igår fick det vara nog med hemmasittande och tv-tittande. Jag och Nanda åkte in till Rio Sul. Jag tänkte titta lite på lite kläder, jag har insett att jag har mycket av samma stil hemma och jag tänkte att när jag kommer till Sverige ska jag rensa lite. Vi gick runt, jag hittade ett par badbyxor. Jag har visserligen ett par, men med tanke på att här badar man nästan året om, så deras kvalitet lär vara bättre än H&M hemma... Hittade ett par mörkgröna med beige i bakgrunden. Två par t-shirts, gröna de med, vet inte varför allt blev grönt, slump tror jag, en piké och en vanlig t-shirt. Ibland är jag glad att jag är noggran, denna gången var en sådan gång. Butiksbiträdet tog 300 Real (=1100:-) betalt för mycket, inte med mening förstod jag, men hade jag inte tittat på kvittot hade jag varit något fattigare nu...
Tänkte köpa några skor med, men jag väntar till Luiza är med.
Köpte ett halsband med örhängen till Luiza som överraskning, hon blev välsigt glad när jag kom hem, trots att jag var väldigt svettig. Svettigheten kom på grund av, förutom att det var ca 35 grader igår, att den bussen som kom var en liten buss, tänk er en minibuss, lägg till 2 meter och kläm in 20 personer däri. Rätt svettiga 20 minuter på bussen.

Nu är Luiza på väg hem och när hon kommer ska vi käka lunch. Eftersom vädret är bra idag tänkte vi ta en springtur och sedan gå till Ipanema och försöka se solnedgången något bättre denna gången, vi får se hur det går med den saken...

Inga kommentarer: