tisdag 3 februari 2009

Snörvel

Ja, jag har blivit sjuk igen, inget stort, men jobbigt. Hoppas på att vara på benen på riktigt imorgon eller på torsdag. Vi har inte gjort så mycket de senaste dagarna, i söndags var vi på Julias (en vän till familjen) 18-års firande. Vi åt Feijoada (en typisk brasiliansk rätt med mycket bönor och fläskkött. Smörgåsbord med plockgrytor), väldigt trevligt. Fick en hel del frågor om Sverige och skillnaderna med Brasilien. Idag är Luiza i skolan för första gången denna terminen och jag har försökt kontakta det svenska konsulatet här i Rio för att kunna få lite information om hur man ska gå tillväga för att skaffa arbetsvisum. Har en kontakt som jobbar med Volvo Ocean Race och jag har en möjlighet att få jobb där, väntar på svar så jag vet mer. Mer information om det kommer när jag vet mer. Ifall jag inte får det jobbet eller något annat kommer jag förmodligen hem den 26 februari, men det får vi se...

Inga kommentarer: