fredag 27 februari 2009

Luiza har fått körkort!

I morse, klockan 4.30, väcktes jag av Luizas mobil. Det var dags för henne att vakna för sitt körprov. Ganska tidigt tyckte jag, men så var det i alla fall... När jag slog upp ögonen nästa gång var hon tillbaka, 4 timmar hade passerat och en glad Luiza stod bredvid mig. Jag kunde med en gång se på henne att hon hade klarat av provet och hon var så glad! Jag är väldigt stolt över henne!
Nu tar det en vecka innan hennes kort kommer och hon får inte köra under den tiden, men vad är väl en vecka? Vi sitter nu och kollar upp bilar till henne. Bia har sparat undan pengar från sin mammas dödsbo till en bil till Luiza (blir förmodligen en till Nanda också när det är dags) så jag försöker hitta den bästa småbilen. Någon som hat ett förslag? Kan vara bra att veta att alla bilar i Chevrolet-consernen heter just chevrolet här, så det finns inga Opel eller något sånt. Annars så körs det mest FIAT här. FIAT och Chevrolet är de bilar man ser mest av. Jag har sett 6 Volvo sen jag kommit hit, så det är inte precis vardagsmat lika som i Sverige. Fast, varför skulle det vara det...

Vi lär väl äta någon lunch snart och sen gå ut i det fina vädret. Ska höra av mig till Rebecca och se ifall de har något för sig, har inte hört något från Laurie eller Reidar...

1 kommentar:

Lidi sa...

Hej! Har kommit till din blog av en slump och vilje bara säga att jag har haft en Fiat Uno när jag fortfarande bodde i Rio och det var helt ok. Bra bil, låg skatt och billigt när det var dags att reparera. Det gav mig också en sådan psykologiskt trygghet att tror att biltjuvarna skulle inte tänka på min bil först om de var på väg att stjäla någons bil.