söndag 25 januari 2009

Back on track

Nu ska jag försöka komma igång med mitt skrivande igen efter att vi har haft besök och att man blivit lite tröttare av regn och gråa skyar... Idag skiner solen och vi kommer förmodligen gå en lång härlig promenad runt Lagoa för att njuta av det. För er som undrar varför vi inte går till stranden är det ganska enkelt, det är söndag, alla är lediga, det har inte varit sol på en vecka och alla vill gå till stranden. Det vill säga att det är mer fullt på stranden idag än Nordstan under mellandagsrean. Men som tur är har vi hört att det kommer bli bra väder hela veckan, det lär komma småskurar då och då, men vi kommer i alla fall slippa grå himmel och stora vattenpölar...

Fernanda är iväg med en kompis till Buzios och Bia och Cassiano firar sin 22a bröllopsdag i Leblon. (De hade den igår, men jag skrev inte igår...) Flor, hunden, ligger vid dörren konstant och hoppas att matte och husse kommer hem snart, det finns inget tvivel om vilka som är de mest populära hos henne...

Ifall vädret tillåter, vilket vi tror, kommer vi "klättra" upp för sockertoppens första berg. Det finns en stig som man kan ta för att komma upp dit, det ska bli roligt!

Bilder från det kommer upp, jag är inte så snabb på att lägga upp bilder, men jag försöker i alla fall...

PS. Nu har i alla fall några bilder kommit upp, titta på tidigare inlägg så får ni se...

1 kommentar:

Amanda sa...

Det låter verkligen som att du har det bra. Att det regnar är nästan bara rätt åt dig, annars hade du väl haft det för bra ;)
Nu är det bara en vecka kvar innan vi åker med! Hoppas vi har lite mer tur med vädret nu, och ni med såklart.