lördag 31 januari 2009

Benjamin Button

De senaste dagarna har inte varit som vi hoppats att de skulle vara. Regn och åska har hållit oss inne från äventyr. Igår var vi på en nattklubb för första gången, inte precis som i Sverige. Allt var en enda stor dansyta, med bar. Spännande och ovant. DJn var inte den bästa, hade hoppats på bättre, men jag fick höra att han var väldigt dålig för att spela på en nattklubb, så jag ser fram emot nästa besök. De hade stängt av själva dansytan fram till midnatt. För min del i alla fall. Tjejer fick gratis dryck fram till 00.00 och då släpptes även vi killar in till händelsernas centrum. En öl kostade 5 Real (=ca 20 SEK) och vi dansade på i några timmar.
Idag var det en ganska oturlig dag för oss, jag ska försöka komma ihåg allt. Först var det vackert väder så vi beslutade oss för att cykla till Ipanema. Vi försökte, men efter 10 minuter fick vi stanna för Luizas cykel har ett litet problem, bromsen på det bakre hjulet ligger på hela tiden vilket gör det trögare att cykla. Vi fick hjälp, men bara provisoriskt, vi lär försöka fixa det på något sätt så vi kan cykla obehindrat. När vi kom till stranden fick Luiza en Racketboll (ni vet en sån boll man slår till varandra med trärackets) på sig. För att få upp humöret på oss båda försökte vi köpa en cola, men det hade inte försälaren på stranden, han hade bara cola zero, och som ni kanske vet, eller förstår, innehåller den inget socker och därmed höjdes inte vårt blodsockervärde ett dugg. Vi köpte därför en iste, tror ni att det var problemfritt? Knappast. Istet var visserligen ganska kallt, men smakade verkligen inget. Förmodligen hade isen smält så att det var te blandat med väldigt mycket vatten. Efter att vi spelat lite kort på stranden (vi kom på att det går faktiskt bra att göra det, mycket bra) tittade vi oss omkring och märkte att mörka moln hade invaderat den så fina himmlen. Så vi åkte hemåt, började såklart regna på väg hem men vi klarade det ganska bra.
Efter det hände inget, fram till att vi skulle gå på bio med Luizas kompis Danny och hennes pojkvän. Först skulle jag rensa min klocka från sand, så jag sköljde av den och torkade av vattnet på min tröja. Inte bra. Nu har jag en svart fläck på min tröja som visserligen nästan är borta nu efter 5 minuters rengörande, men ändå. Vi fick en vattenpöl uppskvätt på oss när vi väntade på bussen till shoppingcentrat och bion. När vi var i butiken inne vid bion stötte Luiza till en glasgrej som föll och gick sönder. Jag höll på att tappa popcornen när vi väntade på att filmen, The curious life of Benjamin Button, eller något sånt, skulle börja. Väldigt bra film för överigt, se den! Men ha tålamod, den är ca 2:30 lång. När vi var utanför lägenhetsdörren upptäckte vi att vi inte hade med oss nycklarna hem, så vi fick ringa Nanda, som såklart sov vid klockan 1 på morgonen när detta hände, och få henne att låsa upp dörren. Så nu sitter vi och tittar genom lite saker innan vi ska sova. Hoppas inget mer händer nu, i så fall berättar jag det, jag lovar.

Just det, mitt julkort till mamma kom fram idag, skickade det den 15 december ungefär. Jaja, den brasilianska posten är väl inte den snabbaste. Frågan är ifall de andra som jag skickade julkort till har fått det, har ni fått något, säg gärna till så jag vet...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar som denna dagen inrte var på er sida. Förstår mere och mer att vi hade en otrolig tur med vädret när vi var där. På 10½ dag regnade det en kväll och det när vi var inne på en restaurang. Kan man ha mer tur?
mamma

Anonym sa...

Verkar som om det är rätt okej där borta på andra sidan jorden trots lite regn och sånt ;) hehe.

Robin Holst sa...

Jo, jag njuter verkligen här, finns inte mycket att klaga på :P