tisdag 27 januari 2009

UFRJ och lite till

Idag när jag vaknade fick jag höra två positiva besked, att Fernanda har kommit in på UFRJ (Federala Universitetet i Rio de Janeiro) och det har även Luizas kompis Elsa gjort. Väldigt roligt att höra. Mer positiva saker än vi hört från Sverige de senaste dagarna. Lite tråkigheter i familjen då min mormors bror JanIvar fått en brustet bråck i hjärnan, men det verkar vara på bättringsvägarna. Våra tankar går till honom och hans familj.
Senare på dagen åkte jag och Luiza till UFRJ där hon pluggar för att försöka lösa en praktiktjänst åt henne i en klinik. Det gick utmärkt och nu har hon en bra inkomst varje månad, frågan är bara när hon börjar få pengarna, det får framtiden utvisa. (Hon kommer hjälpa till i kliniken och i laboratorium och för det får hon en del pengar).
När vi kommit hem tog vi det lugnt, duschade och väntade på Nanda som skulle komma hem idag. Vi tänkte nämligen gå ut och fira henne på en restaurang. De har även sin kusin här så planen var att det skulle bli vi 6. Det blev så också, väldigt mättande mat på Outback Steakhouse. Samma ställe som jag och Luiza åt på för en tid sedan. Så nu sitter vi hemma, Luiza fixar lite saker innan vi ska gå och lägga oss, ska bli skönt att sova.

Vi får hoppas att vädret blir lite r/soligare framöver så vi kan vara ute mer. Man kan ju alltid hoppas, eller hur?

Inga kommentarer: