söndag 25 januari 2009

Solskyddsfaktor 25???

Idag gick vi som jag sa mot Lagoa och tänkte gå runt den. Men vi hade ett mål innan dess, apoteket. Där tänkte vi köpa solskyddsfaktor 25 till mig och 15 till Luiza, men det fanns ingen 25:a någonstans. Vi gick genom någonstans mellan 5 och 10 butiker, men ingen hade det, så vi gav upp. Vi gick emot Lagoa och satte oss och tog varsin kokosnöt. Jag undrar ifall han som sålde dem var släkt med de han sålde, för han var inte speciellt service minded. Vi köpte två små kokosnötter med väldigt lite vatten i. De kostade 3 Real styck, dvs 1 mer än de goda stora man köper på alla andra ställen. Den jag köpte var gul som en banan, tro mig, och Luizas var grön som de ska vara. Men min smakade apa så vi bad om att få en ny, smakade värre, men vi orkade inte gå tillbaka, men vi kommer aldrig gå dit igen. Efter en stund gick vi mot Botaniska trädgården igen, där vi kom ifrån, och gick in i en stor trädgård, tyvärr lite igenvuxen, men väldigt stor och fin. De hade ett stort fint hus och sedan gick vi till en mer äventyrlig del av parken. De hade grottor och liknande, sånt som skulle vara underbart att ha med små barn till. Jag tänkte på mina lillebröder, men mestadels den större av dem, Hugo. Han skulle vara i extas och man skulle behöve dra honom därifrån med röda gråtande ögon. Jag hade roligt där, tänk er några små barn som springer runt där, underbart! Vi såg även en Kolibri, första gången för mig, om man inte räknar julafton
Sedan gick vi hemåt, tog en hamburgare på Bibi, väldigt god, 100% nötkött och väldigt mättande. Sen gick vi hem och med tanke på att vädret blev lite sämre får sockertoppen vänta, men det kommer, oroa er inte...

Bilderna:
1. Huset jag pratade om
2. Liten damm i parken
3. En ingång till en av grottorna

Inga kommentarer: