torsdag 4 december 2008

3 December

Igår sov jag ganska länge, Luiza hade gått till sitt körprov och jag var den sista att äta frukost. Efter jag hade hjälpt Bia med en sak, ringde Luiza och berättade att på grund av att hon kört upp med ett hjul på trottoaren i en rondell så blev hon inte godkänd, något som kändes väldigt konstigt och frustrerande. Vad som gör det värre är att man måste vänta en månad innan man kan köra upp igen.
Vädret hade ändrat sig från vackert och soligt till regnigt och mörkt, men efter vi haft lunch så hade det i alla fall övergått till halvklart. Ungefär som humöret hos oss, glatt i början, ledset i mitten och lite bättre efter ett tag...
Vi stannade inne och medan Luiza pluggade till ett prov som hon skall ha senare idag så hjälpte jag Bia att göra färdigt några fåglar som hon gör åt Ita's dotter som är lärare. (Berättar mer om vem Ita är ikväll...)
På kvällen berättade Luiza att min andedräkt var annorlunda än senast och jag kom på att jag har en konstig smak bakom min högra nedre kindtand, vi vet inte vad det är eller varför, men Luiza känner en tandläkare så vi kommer kontakta henne och se ifall hon kan lista ut vad det är. Det konstiga är att jag inte har ont där, inte alls. Vad som är ännu konstigare är att jag var hos tandläkaren i september/oktober och hon sa att mina tänder var utmärkta. Vid det tillfället kände jag inget vid kindtanden. Vi får se vad som händer...

Nu pluggar Luiza inför provet om några timmar och denna gången skall jag följa med och se UFRJ, hennes universitet. Såklart retas vädret med oss, det är soligt och klart, men det kommer det förmodligen inte vara när hon är klar med sitt prov. Vi får se...

Inga kommentarer: