onsdag 17 december 2008

Burn after reading

Igår kväll gick jag och Luiza på bio. Vi åkte först till Botafogo där det fanns två biografer och vi valde att ta den som låg inne i shoppincentrat. Det var en 7 våningar hög byggnad, och självklart låg biografen längst upp. Efter att vi köpt biljetterna gick vi runt i 3 timmar innan bion började. Det fanns ingen tidigare visning av filmen "burn after reading" som vi ville se. Vi gick omkring lite, köpte en bok till Luiza av Jostein Gaardner och en bok till mig, en potugisisk lärobok. Väldigt bra bok. Efter det gick vi runt lite mer och till slut satte vi oss och tog lite ostbröd, en sorts småbröd med smak av ost, väldigt goda. Vi satte oss och tittade genom min lärobok och vi var väldigt nöjda... Sedan gick vi till McDonalds och köpte varsin sandwich, Honey mustard heter den, namnet kommer av att såsen inne i burgaren/mackan är honung och senap. Den var väldigt god! Vi tog med oss burgaren in i bion, oroa er inte, det får man göra, och vi åt den under filmen.
Filmen är väldigt svår att förklara, men med en uppsättning av George Clooney, John Malcovic och Brad Pitt är det svårt att misslyckas. Väldigt rolig film, jag vet inte ifall jag skrattat så mycket åt en film någonsin. Kanske åt någon film av Pixar, men annars inte.

Idag följde jag med Luiza, Nanda och en kompis till Nanda för att se till Nandas klänning. Hon har köpt en väldigt fin klänning till sin "studentfest" ((eng. graduation party)). Den kommer vara om några dagar, är inte helt hundra på när. Sen följde jag med Nanda att köpa Luizas julklapp, säger inte vad det blev... Sen åkte vi hem och här är vi nu. Luiza lämnade precis för att hämta en skolbok av sin "fadder". Varje elev har en fadder som hjälper till med läxor, böcker, tips och annat, och Luizas fadder hjälper henne väldigt mycket med olika böcker. Så när Luiza kommer hem och ska plugga skall jag göra detsamma...

Inga kommentarer: