måndag 22 december 2008

Strålande sol, med lite moln...

Idag är det en vacker dag, solen skiner och de enda moln man ser är vita ljusa moln, så det blir en skön dag vid stranden. Antar att vi går om ungefär 1½ timme. Tyvärr ser framtiden mindre ljus ut än himlen, den riktiga sommaren med klarblå himmel kommer inte förän i mars och det kommer regna ganska mycket första och sista veckan i januari, även en del i februari, något som aldrig händer här. Just det, igår listade jag ut hur man ringer utlands samtal från min mobil, men jag kommer aldrig göra det igen, det kostar 3,50 Reais/påbörjad minut, dvs ca 10:- per påbörjad minut, så nu kommer jag köpa ett telefonkort och ringa från telefonkiosker. Så får ni ett samtal där det står +55.... så kan det mycket väl vara jag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Då går det inte ringa dig eller? Vet du redan att det skall regna första och sista veckan i jan Hur blir det när mormor och jag är där då?

Robin Holst sa...

Man man ringa mig på mitt brasilianska mobilnummer (+55 21 8819 6987) och jag kan ringa internationellt, men det är svindyrt som jag skrev tidigare. Det jag hört är att fram till den 7-8 januari kommer det regna ganska mycket, men sen kommer det vara bra väder fram till sista veckan i januari, så när du och mormor kommer verkar det blir bra väder.