onsdag 10 december 2008

Nandas studentmässa

Som ni kanske vet så gick Luiza på en kristen privatskola, detta mestadels för att de offentliga skolorna är väldigt dåliga här. Nanda går på samma skola och hon tar studenten på fredag. Några dagar innan de tar studenten har de en mässa där alla sistaårs elever sitter längst fram och där familjerna sitter på de vanliga platserna. Den var mäktig och inte liknande något jag sett tidigare. Väldigt roligt att uppleva det. Jag missade ju Luizas student och allt med det, så nu får jag i alla fall en bild av hur det gick till. En lite rolig sak var att en kille som satt snett framför oss såg ut som JB, Jack Black, i filmen Pick of destiny. Lite opassande då de orden han sjunger i filmen inte är ord som man använder i en kyrka... Bara en parentes.
När vi kom ut från kyrkan så var det ungefär 30 grader, inga moln och ingen AC, så jag höll på att dö, men som tur var så har de vattenstationer i varje korridor. Jag var stammkund.
De har en tavla med bilder på alla studenter per år uppsatta i korridoren och jag tittade på Nandas, Luizas och Bias, de har alla gått på den skolan.
Sen åkte vi hem och nu har vi precis ätit lunch, vilar upp oss för stranden, som vanligt. Det är underbart!

Inga kommentarer: