onsdag 17 december 2008

Jag och Luiza

Jag fick en fråga genom en kommentar på ett inlägg förut. Hur är det att bo tillsammans med Luiza när det var så länge sen vi varit tillsammans. Självklart går jag fortfarande på moln då jag är med den personen jag velat kunna vara med som vanliga par. Vi har träffats 4 gånger innan, en gång då vi träffades, en gång här i Rio och två gånger i Göteborg. Nu försöker jag gå in på djupet av livet här och jag ställer många konstiga frågor om hur cariocas (riobor) är.
Men man kan säga att det är underbart, jag njuter mestadels av tiden. Sen är det klart att det är en stor förändring från att prata via msn några timmar varje dag och att vara med varandra varje dag, hela tiden. Det hade varit skönt att ha någonstans att vara "hemma", men jag brukar gå in till Luizas rum och det brukar hjälpa då det antingen är jag och Luiza eller bara jag där.
Jag vet inte ifall jag svarade på frågan eller bara pratade, men jag kan säkert göra det tydligare ifall ni vill...

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Karin sa...

Hej Robin! Fösöker du hitta någon annanstans att bo? Går det bra att förstå och prata portugisiskan? Skall ni göra någon längre utflykt snart?

Robin Holst sa...

Jag söker inte aktivt, men jag håller ögonen öppna för nya platser. Jag har ett ställe, men det ligger ganska långt härifrån, en timme med bil ungefär... Portugisiskan går bra, jag förstår vad folk pratar om och med hjälp av boken jag köpte igår kommer det nog gå snabbare då vi har en plan att arbeta utifrån.
Vi kommer förmodligen inte åka på någon utflykt långt på ett tag, vi kommer ju åka bort under jul. Sen kommer ju du och mormor hit, men därefter skall Luiza ta med mig till minst ett ställe utanför Rio, vi får se.