tisdag 30 december 2008

Tillbaka i Rio

Igår kom vi så tillbaka till Rio efter julfirande i Vitória. Det tog nästan exakt 8 timmar, med stopp, så vad jag sa senast stämmer... Vi var rädda att det skulle regna hela vägen hem, men det kom några få skurar och sen var det hela över. Vi såg lite av översvämningen som vi har hört om här nere, men det var inte så farligt. Rio hade blå himmel utan hotande moln, så det var inget att vara bekymrad över. Flygplatsen i Rio har tydligen stängt ned nu under nyår pga regn, men vad jag precis fått höra burkar de internationella flygen gå ändå...
Vi bytte resten av klapparna igår, de som inte byttes den 24e. Jag gav en tvål som såg ut som en chokladkaka till Luiza, jag fick ett pussel av familjen Holst hemma föreställandes mig och Hugo på min student (se bild). Jag och Luiza fick varsin tomte av mormor, väldigt fina. Jag fick en tunn blå tröja av Bia. Tröjan hade ett motiv målat av en lokal målare, såg ut som en man som spelar piano. Av Luiza fick jag ett par sandaler, typ havaianas men väldigt fina. Jag fick även en kopp där det står, översatt till svenska, avundsjuka försvinn. Med det menas att här nere tror man att ifall någon är avundsjuk på någon för något den har kommer något dåligt att hända. Så med den koppen vill man att avundsjukan ska försvinna.

Idag ska vi gå ut och byta lite kläder till bättre storlekar, mina sandaler till en större storlek etc. Vädret lockar inte så mycket, men det måste göras.

Nu ska vi gå. Hörs sen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur firar ni nyår?