tisdag 9 december 2008

Botaniska trädgården

Idag vaknade vi ganska tidigt, runt 8. Det var väldigt vackert väder, klarblå himmel och 25 grader varmt. Vi gick till den botaniska trädgården, som fyller 200 år i år. Väldigt imponerande och vacker.
Vi gick omkring runt nästan hela trägården, herregud va många bilder jag tog. Lägger upp några stycken här så ni får se delar av hur det ser ut.




Vi såg en leguan, en massa stora fåglar och Luiza såg en liten apa, men jag hann inte se innan den sprang iväg. Tyvärr så tog batteriet i min kamera slut, så vi kommer gå tillbaka någon gång snart, dels för att ta bilder och dels för att vi inte orkade med att gå genom allt. Det var väldigt varmt och soligt, mina fötter brann nästan när vi kom hem. Som tur var så stannade vi på väg hem och tog en glass, och nu när vi precis har ätit lunch och tvättat våra fötter så vilar vi upp oss för att gå till stranden. Solen är väldigt stark så vi valde att ta trädgården först och sen stranden så vi inte bränner oss allt för mycket...


4 kommentarer:

Amanda sa...

Kan hon bränna sig? O_o

Robin Holst sa...

Haha, ja, hon kan bränna sig... Alla kan bränna sig i solen, men vissa är mer toleranta emot UV-strålarna än andra. Vi svenskar är generellt sett inte så toleranta, så just nu bygger jag upp min solbränna, steg för steg. Annars kommer jag se ut som en räka, och det vill jag inte :P

Anonym sa...

Hej Robin
Kul med din blogg. Så skönt det låter med promenad i botanisk trädgrd. Här hemma är det bitt idag och Luciafirande i skolorna. Ha en skön semesteroch hälsa L.

Anonym sa...

Oj, korrekturläsningen.....så här skulle det vara:
Kul med din blogg. Så skönt det låter med promenad i botanisk trädgård. Här hemma är det vitt idag och Luciafirande i skolorna. Ha en skön semesteroch hälsa L.