söndag 14 december 2008

Rio Sul

Idag gjorde vi inget speciellt, vi sprang 4 km på morgonen, sedan åt vi alla lunch på Rio Sul, shoppingcentrat som jag alltid berättar om. Nanda hade precis avslutat sitt sista "högskoleprov". Här har varje skola egna antagningsprov. De börjar, oftast, med ett allmänt prov som testar alla kunskaper, matte, portugisiska, geografi, historia osv. Sedan ifall man går vidare så får man ett prov som är anpassat efter vad man vill läsa.
På Rio Sul var det ganska fullt av folk, men det är ju snart jul, så det är ju inte så konstigt... Vi var där i några timmar innan vi åkte hem. Sedan gick jag och Luiza och köpte lite bröd och vi gjorde lite mackor till familjen, så det fick bli vår middag.

Ute regnar det på, det har varit lite dåligt väder hela tiden, nästan så man kunde kännna regnet i nacken. Max 25 grader och mörka moln. Nu: 18 grader och regn.

Jag vill bara påminna om att ni gärna får fråga saker ni undrar, det är så ni kan göra bloggen mer intressant. Det bästa är ifall ni mailar mig (robin.holst@gmail.com) så kan jag ägna ett blogginlägg åt det, annars svarar jag såklart på kommentarer...

Inga kommentarer: