söndag 7 december 2008

Gårdagen visade livet från den ljusa sidan!

Igår firade jag och Luiza 2 år och 5 månader, det är kul att fira något varje månad :P
Först åt vi frukost på ett underbart gott ställe i Botafogo, massvis med olika brödsorter och jag blev proppmätt... Därefter åkte hela familjen, utan Nanda, till Niteroí (en stad som ligger 10 minuter från Rio, bara åka över en bro så är man där) för att hämta Luizas läkarrock. En kvinna hade gjort två stycken åt Luiza, så vi hämtade dem och åkte sedan tillbaka till Rio. Sedan gick jag och Luiza till ett ganska nybyggt shoppingcentra för att äta på Outback Stakehouse, herregud va mätt man kan bli. Först hade vi friterad lök, låter kanske inte så gott, men det var det, sedan beställde vi in revben, Luiza hade 3-4 ben och jag hade resten, vilket var ungefär 10. Jag trodde inte att jag skulle kunna gå, i alla fall inte utan att förstöra mina byxor, men det gick. Vi gick omkring en stund i centrat och sedan gick vi och köpte två filmer, "Kung fu panda" och "Finding neverland". Efter det köpte jag blommor till Luiza, jag hade letat efter blomsteraffärer vart vi än hde varit, men jag hittade ingen. Sen kom jag på att det finns två väldigt nära Luiza, jag kände mig ganska dum...

Nu är det en fin dag så vi lär gå ut, frågan är ifall vädret håller sig på den bra sidan idag också. Vi får hoppas...

Inga kommentarer: