fredag 12 december 2008

UFRJ fest

Idag är det dags för Nandas student. En rejäl ceremoni har jag hört. Men jag berättar mer om den när jag har upplevt det. Just nu sitter hon bredvid mig, lugn som en filbunke. Själva ceremonin börjar vid 17-tiden, 20 svensk tid.

Men nu tänkte jag berätta om festen igår.
Den arrangerades av UFRJ-studenter och det var mestadels läkarstudenter där. Luiza hade köpt en biljett till mig, sen var allt fritt, eller all öl i alla fall. Ville man ha något starkare fick man betala, samma sak med något att äta. Vi vanliga dödliga fick en plastmugg att dricka ur och de andra fick en metallbägare. Jag köpte sedan en sådan för att dels ha som en liten souvenir, jag är ju turist, och dels för att det är lite mer känsla att dricka ur en sån. Bilden här på bloggen är en bild på min och Luizas, samma sak fast två sidor av den. Texten som står betyder, vad jag fått höra, "Du vill vara där jag är". Lite rivalitet mellan universiteten i brasilien, thats why. Sen gubben som sitter i stolen är Marvin the martain, från Looney Tunes. Han är medicinarnas maskot.

Vädret ute är lite blåsigt och molnigt, runt 22 grader ute skulle jag gissa...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att få ta del av dina äventyr. Det märks att du inte pratat svenska på ett tag eftersom det är "vindigt" istället för "blåsigt"! ; )
Kram Annica i Bullaren