tisdag 9 december 2008

Ipanema

Efter den långa promenaden i den botaniska trädgården så vilade vi upp oss rejält innan vi gick till Ipanema. Det var soligt och varmt, som förut, runt 28 grader celcius, och vi satte oss på en canga, (typ ett lakan som man har mellan sig och sanden, som när vi har handdukar, fast man torkar i solen här så ingen handduk behövs, enklare med en tygbit). Vi turades om att gå ner i vattnet, jag trivdes mer med det kalla vattnet än hon gjorde, jag är ju inte så bortskämd. Efter det gick vi och hämtade lite saker åt hennes mamma, en Ipod som varit på lagning och en beställd klänning. Därefter köpte vi en egen parasoll, så vi inte behöver hyra varje gång, en parasoll kostar ungefär 10:- (SEK) per gång, denna kostade ungefär 350:- så vi får använda den rejält mycket, dvs mycket strand :D

Nu håller Luiza på att baka en kaka, hon älskar att baka dem och jag älskar att äta dem :P Nej, skämt åsido, jag försöker dra ned på sötsakerna här nere, annars kommer jag hem som en boll... Hoppas bara att denna sista kakan blir god, eller näst sista, vem vet...

Inga kommentarer: